Kıdem ve İhbar Tazminatı %4 Sözleşme Giderlerinden Çıkartıldı


            Eylül ayında çıkan torba yasası sonrası kıdem ve ihbar tazminatları, artık iş sahibi idare tarafından ödenecektir, bunun sonucu ise tebliğde kıdem ve ihbar tazminatları %4 sözleşme giderleri içerisinden çıkartılmıştır. resmi gazetede aşağıdaki gibi çıkmıştır


25 Ekim 2014 CUMARTESİ
Resmî Gazete
Sayı : 29156
TEBLİĞ
KAMU İHALE GENEL TEBLİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ


MADDE 1 – 22/8/2009 tarihli ve 27327 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu İhale Genel Tebliğinin 78.25 inci maddesinin son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Ayrıca idareler ve yükleniciler, işçilerin yıllık ücretli izin haklarını kullanmasına ilişkin olarak 4857 sayılı Kanunun ilgili hükümlerinde öngörülen yükümlülüklere uymak zorundadır.”
MADDE 2 – Aynı Tebliğin 78.30 uncu maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinde yer alan “kıdem ve ihbar tazminatları,” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 3 – Bu Tebliğ 11/9/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 – Bu Tebliğ hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür.